Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN

LEES DE VOLGENDE VERKOOPVOORWAARDEN ALVORENS EEN BESTELLING OP DEZE SITE TE PLAATSEN

  1. Wat voor document is dit? Waarom is het belangrijk? 

Deze verkoopvoorwaarden (“Verkoopvoorwaarden”) regelen de aankoop van de producten die wij op deze Site promoten en verkopen (“Producten“) en de verzending van die Producten naar de landen aan wie we leveren. “Site” betekent de website die zich op http://www.trailstore.nl bevindt. Als je iets op deze Site koopt, vragen wij je deze Verkoopvoorwaarden te accepteren en als je dat doet ontstaat een overeenkomst tussen jou en ons, die aan deze Verkoopvoorwaarden onderhevig is. Het is daarom belangrijk dat je deze Verkoopvoorwaarden met aandacht leest alvorens Producten op deze Site te bestellen.

Heb je meer informatie nodig, controleer dan onze FAQ-pagina of neem contact op met onze Klantenservice die aangeduid wordt op onze Contact pagina.

  1. Wie zijn wij?

In deze Verkoopvoorwaarden duiden “Trailstore.nl”, “wij”, en “ons” op de handelaar van de Producten, dus de onderneming van Trailstore.nl die verantwoordelijk is voor de verkoop aan consumenten in het land dat je selecteert voor de aflevering van de producten.  Er kan contact met ons opgenomen worden zoals aangegeven wordt op onze Contact pagina, die beheerd wordt door onze Klantenservice. Onze Klantendienst wordt 5 dagen in de week van 09:00 tot 17:00 beheerd. “Jij” betekent jij, de klant. Trailstore.nl is onderdeel van Van Bergen Sports Int Bv, Postbus 131, 3640 AC te MIJDRECHT met KvK nummer 30159562 en te bereiken via info@vbsi.nl welke ook de leveringen en financiële afhandeling voor deze website verzorgd.

  1. Zijn de beschrijvingen van Producten en prijzen onberispelijk?

Wij doen ons best te verzekeren dat de informatie over onze Producten accuraat en recent is. Wij garanderen echter niet dat er geen fouten in de beschrijving en/of de prijzen van de Producten kunnen staan of dat de Producten altijd beschikbaar zijn als je een Bestelling wilt plaatsen om ze te kopen.

De kleuren die je op je beeldscherm ziet, kunnen bovendien afhankelijk zijn van je computersysteem en instellingen dus kunnen wij niet garanderen dat je computer die kleuren accuraat weergeeft.

Wij behouden ons het recht voor de informatie over de Producten die op onze Site weergegeven worden te wijzigen, met inbegrip van prijzen, beschrijving en beschikbaarheid. Dergelijke veranderingen zullen echter niet van invloed zijn op Bestellingen waarvoor je al een e-mail  met de Ontvangst van de  Bestelling ontvangen hebt (zie onder).

  1. Hoe kan ik iets op deze Site kopen?

Hier beschrijven we alle stappen die nodig zijn om iets op onze Site te kopen (in juridische termen: om een koopovereenkomst af te sluiten). Onderstaand proces zal op aanvraag beschikbaar zijn in de volgende talen: Engels, Frans, Duits en Nederlands.

De afgesloten overeenkomst zal je aan het einde van het proces verstrekt worden en zal in de toekomst ook voor ons toegankelijk zijn – maar niet wijzigbaar.

1° stap: je plaatst een Bestelling

Om een aankoop te voltooien, moet je eerst een Bestelling van Producten plaatsen. Daarna moet deze Bestelling door ons geaccepteerd worden.

Om een Bestelling te plaatsen, moet je 18 jaar of ouder zijn. Om een Bestelling te plaatsen, moet je de Producten op de Site selecteren en bestellen “In Winkelmand”. en op de knop “AFREKENEN” klikken. Wij aanvaarden geen Bestellingen die op een andere wijze geplaatst zijn dan hiervoor beschreven is.

2° stap: we bevestigen de ontvangst van de Bestelling

Als je de Bestelling via de Site plaatst, zal je een geautomatiseerde e-mail ontvangen waarmee de ontvangst van je Bestelling bevestigd wordt. De e-mail met Ontvangst van de Bestelling bevat de volledige details van je Bestelling (zoals Nummer Bestelling, informatie over Producten, prijzen, je verzendadres, leverkosten en nog meer). Trailstore.nl wijst je er op dat de e-mail met Ontvangst van de Bestelling nog GEEN acceptatie van je Bestelling is.

3° stap: we bevestigen dat de Producten verzonden zijn – Overeenkomst afgesloten!

Wanneer je Bestelling door ons geaccepteerd is, sturen we je een e-mail waarin we bevestigen dat alle, of een deel van de Producten zijn verzonden.

Heb je de e-mail met Bevestiging van de Verzending eenmaal ontvangen, dan is je Bestelling definitief door ons geaccepteerd en is de koopovereenkomst tussen jou en ons voltooid met betrekking tot de op dat moment verzonden Producten. Deze overeenkomst bestaat uit: jouw Bestelling; onze Ontvangst van de Bestelling; onze e-mail met Ontvangst van de Bestelling en e-mail met Bevestiging van de Verzending; de op dat moment actuele Verkoopvoorwaarden. Er zullen geen andere voorwaarden van toepassing zijn.

De e-mail met Bevestiging van de Ontvangst van de Bestelling zal een verwijzing bevatten naar de Verkoopvoorwaarden die van toepassing is op het moment waarop de koopovereenkomst afgesloten is, voor je toekomstige raadpleging.

De e-mail met de bevestiging van verzending bevat een link naar de verkoopsvoorwaarden die gelden op het moment van afsluiten van het aankoopcontract, zodat je die in de toekomst kunt raadplegen.

Als Bestellingen niet geaccepteerd worden

Terwijl we ons best doen om Bestellingen altijd te accepteren, kunnen we in bepaalde gevallen toch een Bestelling weigeren, bijvoorbeeld:

  1. Als je ons voorziet van onvolledige, onjuiste of frauduleuze informatie over je identiteit, leeftijd, betaalgegevens, factureringsgegevens, verzendadres;
  2. Als wij ontdekken dat er een fout op onze Site stond met betrekking tot de Producten die je besteld hebt, bijvoorbeeld met betrekking tot de weergegeven prijs of beschrijving;

iii.            Als de Producten die je besteld hebt helaas niet in voorraad of niet langer beschikbaar zijn;

  1. Als we redelijke gronden hebben om te geloven dat je de intentie hebt om de Producten door te verkopen.

Als we je Bestelling niet kunnen accepteren, nemen we zo snel mogelijk contact met je op via e-mail en hoe dan ook niet later dan 30 dagen vanaf de datum van je Bestelling.  Als we je Bestelling niet kunnen accepteren omdat de Producten niet langer beschikbaar zijn, of omdat er een fout zit in de prijs en/of andere informatie op onze Site, dan zullen we je ieder bedrag dat je voor die Producten misschien al aangerekend is terugbetalen.

  1. Hoe kan ik de Producten betalen?

Wij aanvaarde verschillende betaalmethoden voor aankopen op deze Site. Raadpleeg de volledige gegevens in onze Betalingsvoorwaarden.

  1. Wanneer worden de Producten geleverd? Kan ik mijn verzending traceren? 

We bieden een standaard leveroptie via Post NL. Eventuele vragen en/of wensen kunnen bij het afrekenen aan worden gegeven in de tekstboks ‘Bestelnotities (optioneel). Raadpleeg de volledige gegevens in onze Levervoorwaarden.

Je kunt de verzending van je Producten traceren door op de link “Mijn Bestelling Traceren” te klikken, in de e-mail met Bevestiging van de Verzending. Houd er rekening meer dat je via deze link op de website van de koerier terecht komt, die niet door ons gecontroleerd wordt.

  1. Ik wil een hier gekocht Product retourneren. Wat moet ik doen?

We hopen dat je heel blij bent met je aankoop van Trailstoren.nl maar het kan zijn dat je een of alle Producten wilt retourneren. Je kunt binnen 30 dagen na ontvangst (herroepingsrecht) producten retourneren als je niet tevreden bent of als je van gedachten veranderd bent.

“Herroepingsrecht
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (Voorbeeld BV, Voorbeeldstraat 2,1234 AB Voorbeeldstad, voorbeeld@voorbeeld.nl, Telefoon: + 31123456789) via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief  leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht
.
Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben terug gekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van de terugzending komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen
vast te stellen. Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenkoop die ziet op de levering van:

  • volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  • producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben;
  • producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
  • producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken;
  • audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  • kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van een overeenkomst voor de geregelde levering van dergelijke publicaties (een abonnement).”

Ook kun je defecte Producten binnen 2 jaar retourneren of binnen de langere periode, die bepaald wordt door je plaatselijke wetgeving (wettelijke garantie voor consumptiegoederen).

In beide gevallen kun je een terugbetaling ontvangen. Raadpleeg de volledige details, voorwaarden en instructies voor het retourneren van producten in onze Retourvoorwaarden.

  1. Wie kan ik bellen als ik problemen heb met een aankoop of een Product, of als ik een klacht wil indienen? Biedt Trailstore.nl een na-verkoop klantenondersteuning?

Als je problemen ondervonden hebt of een klacht wilt indienen over een Product, of een aankoop die je via deze Site gemaakt hebt, of als je eenvoudig na-verkoop ondersteuning nodig hebt, kun je contact met ons opnemen zoals aangegeven wordt op onze Contact pagina die beheerd wordt door onze klantenservice.

Onze Klantenservice wordt wisselend beheerd van maandag tot vrijdag van 09:00 tot 17:00.

  1. Wat is de aansprakelijkheid van Trailstore.nl als iets fout gaat met een aankoop of een Product?

Onze aansprakelijkheid voor schade veroorzaakt door lichte nalatigheid zal onafhankelijk van de rechtsgrond ervan als volgt beperkt zijn: (i) we zullen aansprakelijk zijn tot het bedrag van de voorspelbare schade die typerend is voor dit type overeenkomst, te wijten aan schending van materiële contractuele verplichtingen; (ii) we zullen niet aansprakelijk zijn voor lichte nalatige schending van iedere andere toepasselijke zorgplicht.

Bovenstaande beperkingen van de aansprakelijkheid zullen niet van toepassing zijn op ongeacht welke wettelijke aansprakelijkheid, een aansprakelijkheid voor opzettelijk veroorzaakt persoonlijk letsel. Bovendien zullen dergelijke beperkingen van de aansprakelijkheid niet van toepassing zijn indien en in de mate dat Trailstore.nl een specifieke garantie op zich genomen heeft. Bovenstaande bepalingen zullen van toepassing zijn overeenkomstig onze aansprakelijkheid voor vruchteloze inspanningen.

Je dient in ieder geval passende maatregelen te treffen om schade af te wenden en te verkleinen.

Trailstore.nl wijst er op dat we niet verantwoordelijk gesteld kunnen worden voor vertragingen of als we er niet in slagen onze plichten uit te voeren onder deze Verkoopvoorwaarden indien een dergelijke vertraging of mislukking veroorzaakt wordt door omstandigheden die buiten onze redelijke controle liggen, met inbegrip van bijvoorbeeld natuurrampen, oorlog of verstoringen van de openbare orde, stakingen, overheidsinterventie, tekortkomingen van onze leverancier(s), tekortkoming van jou als je ons niet de correcte informatie verstrekt hebt of de verschuldigde betalingen uitgevoerd hebt. We zullen je zo snel mogelijk informeren over dergelijke onvoorziene gebeurtenis  nadat deze opgetreden is en we zullen ons best doen de gevolgen daarvan op onze prestaties te verkleinen voor zover dat redelijkerwijze mogelijk is. Mocht deze onderbreking langer dan 2 weken duren, dan zal je gerechtigd zijn de Bestelling te annuleren en een terugbetaling te ontvangen.

Niets in deze Verkoopvoorwaarden zal van invloed zijn op je wettelijke rechten als consument, zoals het recht op herroeping of het recht op een gratis waarborgperiode voor defecte goederen, zoals vermeld  in paragraaf 7 en niets in deze Verkoopvoorwaarden zal enige aansprakelijkheid van Trailstore.nl buitensluiten of beperken die niet buitengesloten of beperkt kan worden op grond van de toepasselijke wet.

  1. Worden mijn persoonsgegevens op deze Site verzameld en verwerkt? Waarom? Hoe?

Door een Bestelling te plaatsen, stem je ermee in dat wij je persoonsgegevens kunnen opslaan, verwerken en gebruiken voor de doeleinden om je Bestelling te verwerken. We zullen je informatie verwerken in overeenstemming met ons Privacybeleid.

  1. Gebruik van de Site

Het gebruik van deze Site is ook onderhevig aan de Gebruiksvoorwaarden van onze Website.

  1. Wat is de toepasselijke wet? En de competente rechtbank voor geschillen? Volgt Trailstore.nl een gedragscode?

Deze Verkoopvoorwaarden worden in alle opzichten geregeld door de wetten van het land van levering dat van toepassing is op je Bestelling, ongeacht een conflict van wettelijke regels, met inbegrip van maar niet beperkt tot, je plaatselijke wetgeving die de Richtlijn inzake Consumentenrechten 2011/83/EU ten uitvoer brengt. De competente rechtbanken van datzelfde land zullen de exclusieve bevoegdheid hebben in verband met ieder geschil dat ontstaat als gevolg van een aankoop die op deze Site gedaan is of een Product, behoudens ieder recht onder de verplichte bepaling van de toepasselijke wet om wettelijke procedures aan te spannen in de gebruikelijk woonplaats of domicilie van de consumenten.

* * * * * * *

  1. Cadeaubon

Cadeaubonnen zijn tot op deze dag nog niet beschikbaar. Het moment dat deze beschikbaar zullen zijn, zullen hier ook de geldende voorwaarden te vinden zijn.